سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پایگاه زمین شناسی 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

رییس سازمان نظام مهندسی و کشاورزی استان قزوین در یک نشست خبری گفت: اولین نمایشگاه ملی انسان و طبیعت از 18اردیبهشت ماه جاری به مدت 6 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قزوین برگزار می‌شود.
  
   به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این نشست خبری مهندس "علی راه انجام" با اشاره به تنوع کاری این نمایشگاه گفت: این نخستین نمایشگاهی است که با تنوع مختلفی در بخش‌های گوناگون گیاهی، جانوری و معدنی در کشور برپا می‌شود.
  
   وی در مورد نام‌گذاری این نمایشگاه گفت: با توجه به مناسبتهای مختلفی که در فصل بهار، همچون روز جهانی جنگل، روز میراث فرهنگی و گردشگری، روز جهانی پارک و روز جهانی محیط زیست وجود دارد، تصمیم گرفته شد تا این نمایشگاه، به اسم نمایشگاه انسان و طبیعت نامگذاری شود.
  
   وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی و ارتقا سطح دانش جامعه روستایی و شهری استان قزوین و آگاهی مدعوین استانهای مختلف از توانمندیهای قزوین عنوان کرد.
  
   "راه انجام" با اشاره به نهادهای مرتبط با این نمایشگاه گفت: برای برپایی این نمایشگاه مجموعه مختلفی از ادارات حیات وحش، محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، شهرداری، هیات کوهنوردی، سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی و نظام مهندسی معدن، کانون کارشناسان رسمی دادگستری، سازمان میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، اداره آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد و جمعی دیگر از ادارات استان قزوین و سایر استانها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی همکاری کرده‌اند.
  
   مهندس راه انجام در پاسخ به سوالی درباره تعداد غرفه‌ها و شرکت کننندگان در نمایشگاه ملی انسان و طبیعت گفت: تعداد غرفه‌ها به دلیل سطح بالای غرفه‌ها در بخشهای مختلف، متفاوت خواهد بود و نمایشگاه در 1350 متر مربع سالن و 1000 متر مربع فضای باز برگزار خواهد شد.
  
   وی در مورد شرکت کنندگان در این نمایشگاه گفت: همه افرادی که در زمینه محیط زیست و انسان فعالیت می‌کنند از پرورش دهندگان حیوانات اهلی، وحشی، ماهیان زینتی، نقاشان طبیعت و حتی افرادی که با الگو گیری از طبیعت برای خود شغل ایجاد کرده‌اند، در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.
  
   راه انجام در مورد برنامه‌های نمایشگاه انسان و طبیعت گفت: به مناسبت گشایش این نمایشگاه هیات کوهنوردی استان با همکاری فدراسیون کوهنوردی 16 و 17 اردیبهشت ماه جاری به قله خشچال صعود خواهند کرد و بنر این نمایشگاه بعد از به اهتزاز درآمدن برفراز این کوه به امضای کوهنوردان رسیده و به مسئولین نمایشگاه اهدا خواهد شد.
  
   وی گفت: در روز افتتاح این نمایشگاه شاهد حضور نمایندگان ادارات مختلف خواهیم بود و همچنین در طول روزهای برگزاری نمایشگاه از بازیگران سینما و تلویزیون و ورزش کاران برای حضور در نمایشگاه دعوت خواهیم کرد.
  
   وی در مورد استقبال از این نمایشگاه گفت: پیش بینی می‌شود هر روز تعداد 30 تا 35 هزار خانواده از این نمایشگاه دیدن کنند.
  
   وی افزود: در صورت استقبال مردم از این نمایشگاه، این نمایشگاه به صورت فصلی، حداقل یکبار در هر استان برپا خواهد شد تا علاوه براشتغال زایی برای ترویج و توسعه آموزشها در مورد طبیعت برای سنین مختلف مفید باشد.


نوشته شده در پنج شنبه 90/2/22 ساعت 3:9 عصر توسط جیمز هاتن| نظرات ( )


قالب وبلاگ : پارس اسکین