سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پایگاه زمین شناسی 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله و مهندسی زلزله با بیان اینکه از اواخر قرن بیستم تعداد زلزله های مهیب افزایش یافته است، گفت: ابعاد مختلف زلزله ها و زلزله بزرگ ژاپن در کنفرانس زلزله شناسی 26 تا 28 اردیبهشت ماه برگزار می شود مورد ارزیابی قرار می گیرد.
   به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباسعلی تسنیمی در نشست خبری پیش از ظهر امروز چهارشنبه از برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله خبر داد و افزود: این کنفرانس از 26 تا 28 اردیبهشت جاری در برج میلاد برگزار می شود.
  
   رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله و مهندسی زلزله به موضوعات این کنفرانس اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون 4 زلزله بزرگ در دنیا رخ داده است که سونامی ژاپن نیز یکی از این رویدادهای مهم به شمار می رود از این رو تجربیات این زلزله در کنفرانس زلزله شناسی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.
  
   وی با بیان اینکه از سال 1900 تا 1999 خسارات ناشی از زلزله یک هزار میلیارد دلار برآورد شده است، خاطر نشان کرد: طبق این برآورد میزان خسارات در هر سال حدود ده هزار میلیارد دلار براورد می شود که این میزان در 10 سال آخر قرن بیستم به 20 میلیارد دلار رسیده است.
  
   تسنیمی ادامه داد: این افزایش حاکی از آن است که تعداد زلزله های بزرگ و مهیب رو به ازدیاد است از این رو لازم است تا توجه ویژه ای به مدیریت بحران شود که در سالهای اخیر بر روی اجرای تحقیقات هدفمند و کاربردی در مراکز علمی و پژوهشی مرتبط با زلزله شناسی و مهندسی زلزله تاکید شده است.
  
   وی توجه به سبک سازی سازه ها را از دیگر مسایل مهم در مدیریت بحران ذکر کرد و یاداور شد: در سبک سازی سعی می شود تا نیروی کمتری بر سازه ها وارد شود که در این راستا تحقیقات خوبی صورت گرفته است که نتایج این تحقیقات در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ارائه می شود تا در صورت تایید در این بخش مورد استفاده قرار گیرد.
  
   تسنیمی با تاکید بر اینکه در خصوص این موضوعات در کارگاه های تخصصی ششمین دوره کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله بحث و بررسی می شود، ادامه داد: برگزاری 2 گارگاه و 2 نشست تخصصی از برنامه های این کنفرانس است ضمن آنکه یونسکو در سال جاری درصدد برگزاری کارگاهی در زمینه زلزله بود که با هماهنگی هایی که صورت گرفت این کارگاه تخصصی از سوی پژوهشگاه زلزله در روز 28 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
  
   وی با بیان اینکه در این کنفرانس 985 چکیده مقاله پذیرفته شد، اظهار داشت: از این تعداد 629 مقاله در موضوعات سازه، زلزله شناسی، مدیریت بحران ئ ژئوتکنیک پذیرفته شد که در دو بخش ارائه شفاهی و پوستر ارائه می شود.
  
   تسنیمی با بیان اینکه مقالاتی از کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه، ترکیه و آمریکا پذیرفته شده است، یاداور شد: در این کنفرانس متخصصانی از 21 کشور چون الجزایر، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، ترکیه، ایتالیا، کانادا، آمریکا، شیلی، چین، ژاپن، مالزی، نیوزلند، پاکستان، پرتقال، سوریه، روسیه، تایوان، هندوستان، ایرلند و انگلستان حضور دارند.

نوشته شده در یکشنبه 90/2/25 ساعت 7:15 عصر توسط جیمز هاتن| نظرات ( )


قالب وبلاگ : پارس اسکین