سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پایگاه زمین شناسی 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

منابع خبری روسیه روز یکشنبه از فعال شدن آتشفشان " کیزیمن" در منطقه کامچاتکا واقع در شرق دور این کشور خبر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از این منابع، خاکستر این آتشفشان همراه گاز از دهانه این کوه آتشفشانی به هوا پرتاب می شود.
   گزارش های حاکی است که حداکثر ارتفاع خاکستر این کوه آتشفشانی در منطقه کامچاتکا به 10 متر می رسد.
   بر پایه این گزارش، در روزهای اخیر بیش از 50 لرزش ناشی از فعالیت آتشفشان کیزیمن در این منطقه ثبت شده است.
   بنا بر اعلام مقام های محلی کامچاتکا، ارتفاع خاکستر پرتاب شده از دهانه آتشفشان یاد شده در یکی از پارک موزه های منطقه به یک سانتی متر می رسد.
   آنها اعلام کرده اند که خاکستر ناشی از فعالیت آتشفشان کیزیمن تا شعاع 10 کیلومتری پرتاب می شود و این برای پرواز هواپیماها خطرناک است.
   در همین حال مقام های محلی اعلام کردند که فعال شدن آتشفشان کیزیمن منطقه کامچاتکا فعلا تهدیدی برای ساکنان آن محسوب نمی شود.
   مسوولان دانشگاه علوم روسیه نیز اعلام کردند که ارتفاع ستون های خاکستر پرتاب شده از دهانه آتشفشان کیزیمن به 5/5 کیلومتر بالاتر از سطح دریا می رسد.
   در شبه جزیره کامچاتکا در شرق دور روسیه 28 کوه آتشفشانی فعال و حدود 160 کوه آتشفشانی خاموش واقع شده و به همین دلیل این منطقه را سرزمین آتشفشان ها می نامند.
   مرتفع ترین کوه آتشفشانی این شبه جزیره، "کلوچفسکی" نام دارد که ارتفاع آن از سطح دریاهای آزاد به چهار هزار و 750 متر می رسد.
   ساکنان منمطقه کامچاتکا به زندگی همراه با خطرات ناشی از فعالیت احتمالی آتشفشان ها عادت دارند و حتی جشن همگانی به نام" روز آتشفشان" دارند که همه ساله بیست وهفتم تا بیست و نهم اوت برگزار می شود.
   " کامچاتکا" شبه‌جزیره‌ای به طول یک هزار و 250 کیلومتر و وسعت 472 هزار و 300 کیلومتر درخاور دور روسیه میان اقیانوس آرام در شرق و دریای اُخُتسک در غرب واقع است.

نوشته شده در دوشنبه 90/2/19 ساعت 3:59 عصر توسط جیمز هاتن| نظرات ( )


قالب وبلاگ : پارس اسکین