سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پایگاه زمین شناسی 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

به جز چند نوع سنگ خاص و نادر در کره زمین بقیه ساختارهای زمین شناسی، سنگها و کانی های شناخته شده دنیا در استان کرمان قابل یافت است.
   «علی رشیدی» سرپرست زمین شناسی واکتشافات معدنی استان با بیان این مطلب افزود: استان کرمان یک استان منحصر به فرد از دیدگاه زمین شناختی به حساب می آید. «رشیدی» با اشاره به اینکه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی وظیفه امور مطالعات ویژه پژوهشهای بنیادی در زمینه زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان کرمان را بر عهده دارد، گفت: این استان به عنوان یک منطقه منحصر به فرد از دیدگاه مطالعات زمین شناختی در شاخصه ها و گرایشهای متنوع آن مد نظر است.
   عضو ستاد هماهنگی صنایع و معادن استان کرمان ، یکی از بخشهای مورد توجه سازمان زمین شناسی را بحث مخاطرات زمین شناختی معرفی کرد و افزود : متاسفانه در سه دهه گذشته چندین زمین لرزه ویرانگر و سیلاب مردم استان را دستخوش حوادث قرار داده است. وی سازماندهی لایه های مختلف اطلاعاتی زمین شناختی را در سامانه اطلاعاتی GIS بر همین اساس دانست و خاطرنشان کرد: جهت افزایش بهره وری و استفاده بهینه از امکانات موجود اکیپهای متمرکزی برای انجام مطالعات زمین شناسی در نظر گرفته ایم.
   سرپرست زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان کرمان با بیان اینکه اکیپهای متمرکز به منظور صرفه جویی در هزینه ها و خدمات رسانی بهتر و سریعتر به اکیپهای جزء مستقر شده اند، گفت: کمپ اول در شهرستان بم به واسطه مطالعات و پژوهشهای مخاطرات زمین شناختی متمرکز شده که تمرکز کاری آن حوزه شهرستانهای بم، ریگان، فهرج و نرماشیر است.
   وی گستردگی مطالعات این کمپ را حدود 15 هزار کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود : بخش عمده پژوهشهای مخاطرات زمین شناختی در این منطقه در رابطه با زمین لرزه های اتفاق افتاده و گسلهای فعال منطقه است.
   «رشیدی» با اشاره به اینکه دومین کمپ متمرکز در حوزه شهرستان کرمان با وسعت مطالعاتی 625 کیلومترمربع،‌ اکتشافات ژئوشیمیایی خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: در این منطقه چهار ورقه یک، بیست و پنج هزارم زمین شناسی و اکتشافی و یک ورقه یک پنجاه هزارم اکتشافات ژئوشیمیایی در نظر گرفته شده است.
   وی خاطرنشان کرد: از آنجا که مطالعات زمین شناسی از یک فرآیند زمان بری برخوردار است تصمیماتی لحاظ شده تا پس از انجام مطالعات و بررسی نمونه ها، عملیات آزمایشگاهی آن در اسرع وقت انجام و برای پردازش، تجزیه و تحلیل نهایی تحویل کارشناسان مربوطه شود.
   منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن

نوشته شده در شنبه 90/3/7 ساعت 4:25 عصر توسط جیمز هاتن| نظرات ( )


قالب وبلاگ : پارس اسکین