سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پایگاه زمین شناسی 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

پژوهشگران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با انجام تحقیقاتی موفق به تولید نانو الیاف شدند که علاوه بر تصفیه هوا می تواند برای تصفیه خون نیز به کار برده شود.
   محمدرضا صادقی - مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر این نانو الیاف را، نوعی الیاف توخالی پلیمری دانست و افزود: این الیاف در بسته های 3 تا 4 هزارتایی در داخل میله ای به نام مدول قرار می گیرند.
   وی با بیان اینکه این الیاف در اندازه های 100 تا 200 نانومتری تولید شده است، خاطرنشان کرد: بر روی این الیاف حفره های ریزی وجود دارد که می تواند در دستگاه های میکرو فیلتراسیون کاربرد داشته باشد.
   این محقق با بیان اینکه دستکاه میکرو فیلتراسیون برای تصفیه آب و هوا مورد استفاده قرار می گیرد، اضافه کرد: نانو الیاف تولید شده توانایی جذب گرد و غبار هوا را دارد. از این رو با نصب این فیلترها بر روی پنجره ها و ورودیهای منزل می تواند علاوه بر تصفیه هوا، مانع از گرد و غبار به داخل ساختمان می شود.
   صادقی به کاربردهای پزشکی این نانو الیاف اشاره کرد و اظهار داشت: نانو الیافهای تولید شده به عنوان فیلتر در دستگاه دیالیز به کار برده می شود به گونه ای که خون با عبور از جداره این الیاف می تواند نسبت به تصفیه خون اقدام کند.
   وی ادامه داد: تولید این نانو الیاف در مرحله نیمه صنعتی قرار دارد و پایان سال به تولید انبوه می رسد.


نوشته شده در سه شنبه 90/3/17 ساعت 7:29 عصر توسط جیمز هاتن| نظرات ( )


قالب وبلاگ : پارس اسکین