سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پایگاه زمین شناسی 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

معاون بهره‏ برداری شرکت راه ‏آهن شهری تهران و حومه (مترو) ، تصریح کرد: در صورت وقوع زلزله احتمالی در تهران ، تمام مسافران در ایستگاه‏ها و حتی واگنهای مترو در برابر زلزله‏ای با قدرت 8 ریشتر نیز در امان بوده و هیچ خطری آنها را تهدید نخواهد کرد. به گزارش ایلنا ، معاون بهره برداری شرکت راه‏ آهن شهری تهران و حومه (مترو) ، با بیان اینکه موضوع زمین ‏لرزه از زمان احداث مترو مطرح بوده و تمام محاسبات آن منطبق بر استانداردهای بین‏المللی برای مقابله با زمین لرزه تعریف و اجرا شده و بنابراین خطر ریزش تونل‌ها و احتمال آتش سوزی وجود ندارد.

اظهار داشت: تنها عاملی که ممکن است موجب آتش ‏سوزی در مترو شود، کابلهای برق است که از این بابت هم هیچ خطری نیست، چرا که جریان برق بلافاصله پس از زلزله قطع خواهد شد، همچنین برای چنین مواقع احتمالی نیز روشنایی اضطراری به اندازه کافی پیش ‏بینی شده است. وی ، با بیان اینکه در صورت وقوع زلزله مسافران داخل واگنهای مترو چه خواهند شد، افزود: در این شرایط اگر قطار در ایستگاه باشد، حرکتی نخواهد کرد و اگر در داخل تونل باشد به نزدیکترین ایستگاه هدایت خواهد شد.

ایشان در ادامه افزودند: پس از خروج مسافران و بخصوص بانوان و کودکان که همواره نسبت به سایرین در اینگونه شرایط آسیب‏ پذیرتر هستند، مسافران از سکو و تونل‏ها می‏توانند به عنوان یک محل امن تا عادی شدن وضعیت استفاده کنند. به روز بودن دانش و مهارت طراحی و ساخت متروی تهران این سازه را در برابر زلزله‏ای با قدرت 8 ریشتر هم مقاوم کرده است، و نیز در حال حاضر متروی تهران به انواع سیستمهای اطفای حریق مجهز است تا در مواقع نیاز مورد استفاده قرار گیرد، ضمن اینکه این سیستم قابل اتصال به سیستم آتش ‏نشانی تهران است.
نوشته شده در سه شنبه 88/12/18 ساعت 12:21 عصر توسط جیمز هاتن| نظرات ( )


قالب وبلاگ : پارس اسکین